CARWIZ – uspjeh na kotačima
CARWIZ je hrvatski rent-a-car brend osnovan 2017. godine u Zagrebu. U vrlo kratkom vremenu izrastao je od male lokalne firme na globalnog igrača s prisutnošću u 57 zemalja. Ovaj inovativni i dinamični brend svoj uspjeh gradi na kombinaciji premium usluge uz pristupačne cijene. CARWIZ je najbolji primjer uspješnog domaćeg poduzetništva za kojeg ćemo u nastavku prikazati kako svakodnevno pomiče granice industrije koje je dosegnulo svjetsku razinu.
Povijest CARWIZ-a
U početku, CARWIZ je bio zamišljen kao klasičan hrvatski brend kojem nije bila namjera kretati se prema franšiznom međunarodnom brendu. Na najvećem sajmu turizma, World Travel Market u Londonu, 2018. godine predstavljen je inovativan franšizni poslovni model te su time postali prva hrvatska rent-a-car tvrtka koja je proširila poslovanje izvan granica zemlje putem franšizne mreže. Krešimir Dobrilović, kao izvršni direktor i osnivač CARWIZ Internationala, zbog dugogodišnjeg iskustva u franšiznoj industriji je postigao jak kapital u samom početku te je od svojih poslovnih partnera dobio veliku podršku. U prvih 18 mjeseci poslovanja broj njihovih poslovnica povećao se s 3 na 13. S više od 40.000 najmova u 2018. godini, zabilježili su rast od 150% u odnosu na prethodnu godinu. Prve godine imali su 750 automobila te 7 poslovnica. Nakon lansiranja web stranice, na stranom tržištu pojavili su se slučajevi imitacije brenda, što je dodatno potaknulo ideju o jačem pozicioniranju i unapređenju prisutnosti na globalnoj razini. CARWIZ International je čisti hrvatski izvozni proizvod, odnosno usluga koja je u godinu dana imala 20 potpisanih franšiza, što je za 12 mjeseci bilo nezamislivo. Prvo tržište bilo je u Bosni i Hercegovini te su nakon toga uslijedile Grčka, Srbija, Češka i Poljska. Njihova strategija ih je dovela do tržišta kao što je SAD.
Globalna ekspanzija – put do uspjeha
CARWIZ, međunarodni brend, je danas prisutan na gotovo svim kontinentima svijeta, s preko 450 poslovnica te promišljeno razvijaju posao i dalje. Uz CARWIZ-ovu franšizu, njihovi partneri dobivaju i stručno, profesionalno savjetovanje u pogledu prodajnih kanala, dodatnih usluga i digitalnih aplikativnih rješenja današnjice vezanih uz industriju putovanja u suradnji s velikim svjetskim kompanijama, u čemu su pokretači trendova na tržištu. S ponosom se mogu pohvaliti ulaskom u finale u čak dvije kategorije – International Brand i Emerging Brand, što znači da su bili među šest najboljih franšiznih sustava u Europi. Konkurentnost na tržištu održavaju uz zajedničku suradnju, odnosno zajednički nastup na tržištu uz maksimalnu posvećenost zadovoljstvu korisnika usluga, te stalnom ulaganju u novitete za njihove klijente. Njihov cilj je da su prisutni u preko stotinjak zemalja svijeta i prepoznati kao snažan, customer friendly, moderan, inovativan i prije svega siguran brend. Povezuju lokalne pružatelje rent-a-car usluga širom svijeta na dobrobit krajnjih korisnika uz veliku podršku na svakom koraku. Klijentima pružaju cjelovita rješenja za najam vozila uz izgradnju snažnog i lojalnog odnosa temeljenog na izvrsnom korisničkom iskustvu.
Zaključak
CARWIZ je hrvatski brend koji se putem franšiza širi svijetom. Priča o CARWIZ-u savršen je primjer kako se domaća ideja, uz jasnu viziju, kvalitetnu strategiju i naravno posvećenost korisnicima, može razviti u snažan globalni brend. Od skromnih početaka 2017. godine, CARWIZ je u samo nekoliko godina izgradio mrežu od preko 450 poslovnica na svim kontinentima. Njihova franšizna strategija, podržana stručnošću i digitalnim rješenjima, omogućila je lokalnim partnerima širom svijeta da posluju unutar prepoznatljivog sustava, dok su istovremeno zadržali fleksibilnost prilagodbe vlastitom tržištu. Upravo to je model koji je CARWIZ razlikovao od konkurencije, odnosno kombinacija globalnog znanja i lokalnog pristupa. Osim poslovnog uspjeha, CARWIZ pokazuje kako briga o korisničkom iskustvu, stalna inovacija i spremnost na prilagodbu trendovima mogu biti temelj dugoročnog rasta. Njihov cilj, prisutnost u više od stotinu zemalja i status jednog od najpouzdanijih svjetskih rent-a-car brendova, više ne zvuči kao daleka ambicija, već kao vrlo ostvariva realnost. Gledajući prema budućnosti, CARWIZ ostaje primjer kako hrvatske tvrtke, uz prave ljude i pravu ideju, mogu pomaknuti granice ne samo vlastitog poslovanja, već i cijele industrije.