Bilo da se vozite u tramvaju, čekate red u menzi ili stojite na hodniku fakulteta, posljednjih nekoliko mjeseci svako malo možete čuti izraze poput “pitaj ChatGPT” ili “daj AI-u da ti provjeri tu informaciju”. Iako su mnogi već dobro upoznati s konceptom i idejom ovakvog načina rada, valja biti siguran što je to zapravo umjetna inteligencija, ali i znati kako je implementirati u poslovanju i korporacijama, studiranju ali i svakodnevnom životu, pošto je i ona sama postala dio njega samog.

Što je uopće umjetna inteligencija?

Umjetna inteligencija (UI, prema engl. akronimu AI, od Artificial Intelligence), dio je računalne znanosti (informatike) koji se bavi razvojem sposobnosti računala da obavljaju zadaće za koje je potreban neki oblik inteligencije. Zašto? Kako bi se mogli snalaziti u novim prilikama, učiti nove koncepte, donositi zaključke, razumjeti prirodni jezik i dr.

Kako AI studentima olakšava studiranje?

Algoritmi pokretani umjetnom inteligencijom mogu se prilagoditi tempu i stilu učenja jednog studenta, pružajući prilagođene planove učenja, resurse i povratne informacije. Uz to, mogu preporučiti materijale za učenje na temelju područja interesa učenika, napretka i uspješnosti te instantno pružiti povratne informacije o zadacima, kvizovima i ispitima, omogućujući studentima da odmah pregledaju svoj rad. Zašto? Tako su studenti u stanju brže i efikasnije prilagoditi svoje strategije učenja i učinkovitije upravljaju svojim radom.

Uzmemo li jednu grupu studenata prve godine integriranog studija poslovne ekonomije na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, gotovo je nemoguće da svaki od studenata dobije podjednaku količinu povratnih informacija od strane jednog profesora. Korištenjem algoritama, tih stotinjak studenata može osjetiti individualniji pristup koji nikada nebi bio moguć bez pomoći umjetne inteligencije. Uz to, jednom kad student sazna na čemu treba raditi kako bi dosegnuo napredak, zasigurno će biti motiviraniji.

Kako AI mijenja poslovanje u digitalnom marketingu?

Umjetna inteligencija ima svojstvo analize podataka o potrošačima iz različitih izvora, uključujući aktivnost web stranice, društvene medije i zapisnike korisničke službe kako bi predvidio ponašanje, preferencije i trendove kupaca. Algoritmi pokretani umjetnom inteligencijom mogu segmentirati publiku za isporuku ciljanih marketinških poruka i personaliziranog sadržaja u stvarnom vremenu, poboljšavajući iskustva i angažman kupaca. Algoritmi umjetne inteligencije mogu automatski prilagoditi i optimizirati oglasne kampanje na temelju podataka o izvedbi, koristiti obradu prirodnog jezika za stvaranje uvjerljive kopije oglasa i neprestano se prilagođavati promjenjivim tržišnim trendovima.

Na koji način AI automatizira poslovanje u velikim korporacijama?

AI poboljšava učinkovitost i djelotvornost velikih korporacija analizom golemih količina podataka za informiranje i donošenja odluka. Automatizacijom zadataka i resursa te iskorištavanjem obrade informacija, članovi korporacija štede mnogo vremena. Ove aplikacije omogućuju tvrtkama da se usredotoče na inovacije, dok sustavi umjetne inteligencije upravljaju dugotrajnim zadacima, osiguravajući kontinuirani rast i konkurentsku prednost na tržištu. U cilju automatizacije prilikom prijenosa podataka između radnika, AI se prirodnog jezika može koristiti i za poboljšanje komunikacijskih procesa.

Kako umjetna inteligencija utječe na decision making?

Uzmimo za primjer tvrtke ili poduzeća koja se bave smještajem ljudi. Jedan od takvih je Airbnb, koji već više od 15 godina upravlja internetskim tržištem za kratkoročne i dugoročne smještaje. Airbnb uz potrebu umjetne inteligencije daje ideje za pružanje najboljih mogućeg smještaja za korisnika, a istovremeno nagrađuje dobro ocijenjene domaćine. Također, Airbnb može optimizirati rezultate pretraživanja i ponuditi personalizirane preporuke. Za takvo poslovanje u današnje je vrijeme potrebna moderna podatkovna infrastruktura koja podržava nove vrste podataka i često goleme količine podataka. Mnoge organizacije upravo zbog toga prelaze na oblak za upravljanje podacima i koriste podatkovne inženjere i novije alate kako bi pomogli integrirati podatke i osigurati njihovu pouzdanost. Korištenjem umjetne inteligencije, članovi korporacije mogu brže i točnije donejti dosljednije odluke, uz analizu velikih skupova podataka bez greške. To pomaže poslovnim timovima da se bolje usredotoče na posao relevantan za njihovo područje.

Donošenje odluka u ovakvom okruženju može se sumirati u 3 najvažnija koraka:

  1. Podrška pri odlučivanju

Uz pomoć prognostičke, dijagnostičke ili deskriptivne analitike, ljudi mogu donijeti odluku s točnošću.

  1. Povećanje odluka

Koristi prediktivnu ili preskriptivnu analitiku za preporuku višestrukih alternativnih odluka.

  1. Automatizacija odlučivanja

Kao i povećanje odluka, automatizacija odlučivanja oslanja se na preskriptivnu ili prediktivnu analitiku. Ljudi imaju koristi od njegove mjerljivosti, brzine i dosljednosti u donošenju odluka.

Dakle, zaključujemo kako postoje mnoge prednosti AI za decision making, a to su ponajviše brzina, bolje shvaćanje i segmentacija klijenata, povećanje prodaje i marketinških kampanja te pojednostavljenje donošenja odluka kod poduzeća s kompleksnijim podacima.

Kako AI može utjecat na povećanje prodaje?

Samim spominjanjem internetskog poduzeća koje prodaje sve od knjiga i filmova preko kućnih potrepština, pa sve do elektronike i djelova auta zasigurno Vam odmah na pamet pada Amazon. Ova tvrtka od 1994. godine koristi podatke o transakcijama kupaca. Koristeći ovaj pristup, tvrtke mogu bolje naučiti o segmentu kupaca koji zajedno kupuju određene proizvode. Ovaj model također pomaže preporučiti komplementarne proizvode na web stranicama. Omogućuje web stranicama pružanje boljih preporuka kupcima i povećanje kupnje. AI također ima sustav preporuke prilagođene kupcima (ili kako je u slučaju Netflix-a, korisnika tj. gledatelja) kojim ih preciznije targetira i savjetuje. Mnoge kompanije na svojim web stranicama nude i opciju korisničkog iskustva pomoću chatbotova (menadžment odnosa s kupcima) koje povećava produktivnost poduzeća.

Ovo su samo neki od primjera korištenja umjetne inteligencije u obrazovanju, poslovanju i životu. Ipak, koliko se god korisno i dobro činila, sa sigurnošću Vam možemo reći kako nikad neće i nikada nebi mogla napisati ovako dobar članak!

Ukoliko Vas interesiraju slične teme stojimo Vam na raspolaganju.