Content marketing
U vremenu u kojem više ne možemo zamisliti život bez tehnologije, došlo je do eksponencijalnog razvoja društvenih mreža. Tradicionalni tip marketinga više nije bio dovoljan te se pojavila nova vrsta marketinga – content marketing koji je znatno jeftiniji od tradicionalnog marketinga te generira do čak tri puta veće prihode.
Content marketing predstavlja marketinški aspekt pisanog i vizualnog materijala na društvenim mrežama u svrhu privlačenja ciljane publike. Najčešći primjeri content marketinga su blog postovi, podcasti, društvene mreže i infografika.
Blogovi
Blog je platforma za objavljivanje postova. Primarni cilj bloga je povezivanje autora sa ciljanom publikom. Uz to, svrha bloga je i privlačenje potencijalnih klijenata i povećanje prometa, odnosno reacha. WordPress sustav odličan je izbor za stvaranje uspješnog bloga jer nudi velik broj raznih funkcija.
Podcasti
Podcast je audio ili video datoteka koju je moguće preuzeti ili slušati putem Interneta. Također, velika je prednost što je većina podcasta u potpunosti besplatna. Idealan su medij za slušatelja jer podcaste možete slušati na putu do fakulteta ili posla, u teretani, dok kuhate pa čak i na poslu. Teme podcasta pokrivaju opsežan raspon te je svaka osoba u mogućnosti pronaći područje koje ju zanima.
Društvene mreže
Društvene mreže jedna su od najčešćih platformi za promociju raznih proizvoda i usluga. Najpoznatije društvene mreže koje broje milijarde korisnika diljem svijeta su Linkedin, Twitter, Facebook, Youtube, Instagram i TikTok. Osim zabavnog, društvene mreže nude razne edukacijske sadržaje te omogućuju izgradnju dugoročnih odnosa sa potencijalnim kupcima i klijentima.
Infografika
Infografika predstavlja vizualizaciju informacija ili priče koja je potkrijepljena relevantnim podacima. Cilj je infografike prenijeti kompleksne informacije na jednostavan i zabavan način. Najpoznatija platforma koja se koristi za izradu grafike je Canva.
Kako započeti sa content marketingom?
- Odredi ciljanu publiku
Ciljana publika predstavlja potencijalne kupce sa sličnim karakteristikama. U određivanju ciljane publike koristi se „A user persona“ – polu fiktivna osoba koja dijeli slične demografske i psihološke karakteristike temeljene na idealnom kupcu.
- Istraži konkurenciju na tržištu
Za zdravo i profitabilno poslovanje potrebno je aktivno pratiti i istraživati konkurenciju. Cilj analize konkurencije je pronaći njihove slabosti i poboljšati svoj proizvod, uslugu ili marketing u tom području.
- Odredite datume objavljivanja sadržaja
Kontent kalendar je plan objavljivanja sadržaja na društvenim mrežama raspoređen po vremenu i datumima. Broj objava ovisi o društvenoj mreži na kojoj se objavljuje content. Kontent kalendar predstavlja marketinšku strategiju i neizbježan dio content marketinga.
- Kreiraj kontent!
Za kraj, svoju ideju prenesi na društvene mreže!
U moru konkurencije, za kvalitetan kontent najvažnije je istaknuti se i biti autentičan. Iako konkurencija u području digitalnog marketinga kontinuirano raste, mogućnosti za uspjeh nikad nisu bile veće!
Ako vas zanima nešto više o društvenim mrežama pročitajte članak – Kako hobi pretvoriti u posao?
Piše: Ana Marija Dugonjić