Svijet se sve više digitalizira. Copywriting i Content Writing su pojmovi koje susrećemo gotovo svakodnevno. 

Na prvu bismo rekli da to podrazumijeva isti posao, odnosno zanimanje. Međutim, kad zagrebemo malo dublje, razlike itekako ima. Pa krenimo redom.

Copywriting

Riječ / copy odnosi se na tekst. Copywriter je, dakle, pisac tekstova – ali ti tekstovi imaju specifične karakteristike i vrlo jasan cilj. Copy je kratak tekst koji ima za cilj privuči pažnju potencijalnih kupaca/korisnika i predstavlja upečatljiv i impresivan poziv na akciju.

Uspješna marketinška kompanija Forge and Smith definira Copywriting kao  “umjetnost kreiranja izuzetno uvjerljivih i vrlo sažetih poruka koje potiču osobu na akciju (kupovinu reklamiranog materijala)”. Copywriter ponekad ima na raspolaganju samo dvije ili tri riječi – ove pažljivo odabrane riječi trebaju sadržavati informacije, stvarati emocionalnu vezu s čitateljem, biti upečatljive i lako pamtljive. To nije nimalo lak zadatak!

 

Copywriter piše:

– PPC oglase

– reklame na društvenim mrežama

– tekstove za objave na društvenim mrežama

– odredišne ​​stranice za reklamne kampanje

– pozive na akciju (CTA).

– prodajne e-poruke.

 

Content writing

Content writing ima za cilj informirati i zabaviti publiku. Ova vrsta teksta ima duži oblik, ali zahtijeva jednak nivo kreativnosti. Cilj pisanog sadržaja je da dovoljno zaintrigira čitatelje da požele pratiti sadržaje koje vaša kompanija ili online biznis proizvodi i pušta online. Krajnji cilj je zainteresirati novu publiku za vaš proizvod i pretvoriti čitatelje u kupce.

 

Content writer piše:

– duže tekstove za web stranice

– članke za web stranice

– blog tekstove

– newsletter e-mailove

– e-knjige

– FAQ stranica

– priručnike

– brošure.

Pisanje sadržaja uključuje pričanje priče koja zadržava pažnju, izaziva emocije kod čitatelja, dio je brendiranja i implementiranja SEO strategije. Svo pisanje sadržaja treba biti dobro optimizirano.

 

Tržišni trend

 

Copywriting i Content Writing su trenutno izuzetno tražena zanimanja. Iako ova zanimanja zahtijevaju talent i ljubav prema pisanju, iza napisanih tekstova stoje, kako psihološke strategije, tako i izuzetno detaljna analitika i stalno praćenje tržišnih trendova.

Isto tako, iskustvo se stječe kroz praksu. Dobre kompanije će od vas uvijek tražiti da imate portfolio. Portfolio možete izgraditi radeći na freelance platformama, kao i kreiranjem vlastitog bloga ili web stranice.

 

Stoga, krenite!

 

                                                                                                                                                                                                                                     Piše: Iva Nimac