PR agencija The Galerija već više od godinu dana stvara prepoznatljive priče i nudi komunikacijska rješenja jedinstvena za svakog klijenta.
Porazgovarali smo s njima o tome kako su u vrijeme pandemije i potresa odlučili otvoriti agenciju ravno iz fakultetskih klupa, njihovoj viziji svijeta marketinga i PR-a, kao i o individualiziranom pristupu klijentima koji ih ističe iz mase.
-
Za početak – jedno klasično pitanje koje ste vjerujemo čuli puno puta do sada – kako je nastala The Galerija?
The Galerija je prvotno nastala kao studentski projekt te se iz toga razvila naša ideja za otvaranjem samostalne agencije. Shvatili smo da jako dobro funkcioniramo kao tim i da imamo set različitih vještina koje su nužne za naš posao. Odlučili smo se odvažiti i krenuti u tome smjeru što se, evo sada, godinu dana nakon, pokazalo kao sjajna odluka.
-
Pokrenuli ste vlastitu agenciju u vrijeme potresa i pandemije. Kako je došla odluka o takvom pothvatu?
Fokus nam je bio isključivo na našoj želji i strasti da što prije krenemo samostalno raditi poslije fakulteta tako da nas globalno stanje nije previše brinulo. Smatramo da pravi trenutak za nešto gotovo nikada ne postoji jer ćete uvijek pronaći razlog zašto niste spremni. Jednostavno – stavili smo fokus na želju i radili u tome smjeru.
-
Ispričajte nam malo o svom obrazovnom putu i radu prije The Galerije. Osim formalnog obrazovanja na VERN-u, gdje ste još gradili svoje znanje i iskustvo?
Svi skupa smo jako strastveni oko napretka, dodatnog učenja i saznavanja novih stvari. Nerijetko smo zajedno pohađali neke online tečajeve, išli na konferencije, razmjenjivali knjige i, generalno, zajednički i ponaosob učili o novitetima koje smatramo iznimno bitnima za našu industriju.
-
Kakva je Vaša vizija društvenih mreža u budućnosti?
Ako gledamo iz nekog biznis aspekta, zapazili smo kako sve veći broj kompanija, brendova, pa čak i samih influencera, svoj sadržaj pokušava prilagoditi da bude realniji. Trend pretjeranog uređivanja i planiranja sadržaja je prošao i svi se trude biti znatno opušteniji. Nusprodukt takvog pristupa je puno veća pristupačnost publici i osjećaja blizine s brendom. Kao da se srušio virtualni četvrti zid s gledateljem. Također, video sadržaj je generalno kao alat dobio na svojoj snazi i vjerujemo da će još neko vrijeme tako biti. Barem dok ne dođe neki interaktivniji oblik kojim će se publiku potpuno uključiti u taj kreirani sadržaj.
-
Koji savjet biste dali mladima kojima je želja baviti se društvenim mrežama i PR-om?
Najvažnije je poznavanje materije s kojom radiš. Neovisno pričamo li o društvenoj mreži općenito ili klijentu za kojeg radiš, moraš biti dovoljno upućen da bi mogao u tom okruženju raditi. Kao što ribar zna da će u rijeci pronaći slatkovodnu ribu i ne očekuje da će upecati oradu, tako ti kao digitalni praktikant moraš znati što ti koja mreža omogućuje. Osim toga, konstantno moraš biti u toku zbivanja jer se trendovi u komunikaciji mijenjanju na dnevnoj bazi. Vezano na to, moraš biti jako agilan i prilagodljiv.
-
Iza sebe imate već priličan broj uspješno odrađenih projekata. Što je za vas tajna uspjeha kad govorimo o razvijanju kvalitetne priču o klijentu?
Individualiziran pristup svakome projektu za nas se pokazao kao ključ dobrih rezultata. Bježimo od šablonskog rada i primjenjivanja istih praksi na različite klijente. Umjesto toga, svakome pristupamo izrazito osobno i volimo reći da je naš unique selling proposition upravo tailor made način rada.
-
U kojoj su mjeri odnosi s javnošću bitni za kreiranje pozitivnog imidža poduzeća?
Upravljanje komunikacijom je glavni faktor nečijeg imidža – pozitivnog ili negativnog. Bez odnosa s javnošću i smislenog upravljanja brendom nemoguće je očekivati pozitivne rezultate. Čak i da stihijskim djelovanjem ostvarite neke solidne rezultate, prva kriza će vas potpuno oboriti jer nećete imati spremno rješenje za izlazak iz nje. Imajući to na umu, važno je znati da je PR svaka izgovorena rečenica na van – bilo prema vašem zaposleniku ili nacionalnom mediju. Štoviše, i manjak komunikacije ponekad zna reći više od cijelog govora.
-
Koliko razvoj digitalnog PR-a mijenja tradicionalni pristup odnosa s javnošću?
Najviše ga mijenja u pogledu da tradicionalni mediji nisu više toliko atraktivni koliko su društvene mreže trenutno. Sve više ulaganja se odvija u smjeru online svijeta – od oglašavanja do samog informiranja publike. No, svakako se oba pristupa međusobno nadopunjuju i ovise jedan o drugome. Digitalne platforme su neminovne da bi uopće bio prepoznat, dok tradicionalni kanali daju legitimitet i vjerodostojnost kod publike.
-
Što vam je svakodnevna inspiracija u poslu?
Svatko od nas gaji strast prema različitim stvarima u životu – od putovanja i hrane, do kulture i mode. Zajednička nam je ljubav prema istraživanju svijeta u kojem živimo i vjerujemo da svuda oko nas možemo pronaći nešto zanimljivo što će nas nadahnuti za određeni projekt. Najvažnije je živjeti širom otvorenih očiju i izoštriti sva čula za nove informacije.
-
Marketing i PR su dva svijeta koji se neprestano mijenjaju, a novi trendovi dolaze iz dana u dan. Na koji način ostajete up to date?
Neprestano tragamo za novim informacijama, i u online i u offline svijetu, te svaku novost istražimo gotovo do srži. Osim standardnih načina dolaska do informacija, kao što su portali i društvene mreže, volimo uvijek otići korak dublje i otkriti poantu iza nekog trenda. Vjerujemo da za svaku stvar na koju se stavi reflektor u nekom trenutku postoji razlog zašto je ona baš tada dobila na značaju. Tim pristupom ne samo da znamo što je aktualno nego i razumijemo kako je do toga došlo što nam omogućuje da puno bolje djelujemo u trenutnoj klimi događanja.
-
Pretpostavljam da ne možete puno otkrivati što se sve kuha u vašoj tvornici ideja, ali probat ćemo – planovi za budućnost?
Sami često izlazimo iz nekih naših granica i zone komfora tako da se volimo iskušavati u drugačijim projektima i industrijama. Pripremamo sjajne stvari s našim dosadašnjim, ali i novim klijentima, te vam moramo preporučiti da nas svakako pratite na našim mrežama kako biste vidjeli što smo sve to novo pripremili!