Kada govorimo o start up poduzećima, prvo što nam padne na pamet je nova vrsta tehnologije ili softvera koji će u mnogočemu olakšati odnosno promijeniti svakodnevni život. No, mora li start up uvijek biti nešto hightech? U Dugoj Resi, braća Domagoj i Hrvoje Boljar proizvode najekološkije tenisice na svijetu – Miret, napravljene od 97% prirodnih materijala..

1. Za početak, možete nam ispričati nešto više o Miretu? Kako je nastao i kako ste došli na ideju za proizvodnju ekoloških tenisica?

Gotovo sva obuća izrađena je od kože, plastike i nafte, te zbog toga imaju izrazito negativan utjecaj na okoliš. Kao „insideri“ u industriji, željeli smo podići svijest o štetnosti obućarske industrije i razviti ekološki prihvatljiv proizvod. Zahvaljujući našim tehnološkim znanjem koje smo imali, kao i onim iz područja industrijskog dizajna, odlučili smo redizajnirati tenisicu da bude skladu s prirodom. Također i zbog ljubavi prema ovome poslu koja nam je usađena kroz obiteljsku tradiciju.

2. Drugu godinu zaredom izabrani ste u EIT Climate-KIC RIS Croatia 2020 akcelerator – programa Europskog instituta za inovacije i tehnologiju kojeg u Hrvatskoj provodi ZICER. Možete li nam reći nešto više o prošlogodišnjem iskustvu? Koji su planovi za ovu godinu?

Činjenica da smo 2019. izabrani za sudionika EIT Climate KIC akceleratora bilo je svojevrsno prvo službeno priznanje za naš rad. Projekt nam je dao vjetar u leđa i novo samopouzdanje da nastavimo.
Nakon toga su se počeli nizati pozitivni pomaci i rezultati. Počašćeni smo da smo ove godine ponovno u probranom društvu, ovoga puta u završnoj trećoj fazi akceleratora. Veselimo se radu sa super ekipom iz Zicera koja provodi projekt.

3. Od kojih materijala su tenisice napravljene i odakle nabavljate materijal?

MIRET tenisice izrađene su od konoplje, kenafa, lana, pluta, drva, kukuruza, jute, eukaliptusa, kaučuka i 100% prirodne vune s Novog Zelanda. Tenisice se proizvode u Hrvatskoj, a naši partneri dolaze iz 9 zemalja EU te blisko rade s nama na razvoju materijala koji bi zadovoljavale našu viziju te ekološke i etičke standarde.

4. Nedavno ste predstavili novu kolekciju. Koje modele ste predstavili u novoj kolekciji i postoje li neki noviteti u odnosu na prethodnu kolekciju?

MIRET u novoj kolekciji nudi četiri linije: Hempies, Woolies, Fluffies i Veggies. Svaka ekološka tenisica narasla je iz identičnih prirodnih materijala. Ono što ih razlikuje je njihov vanjski materijal. Hempies tenisice napravljene su od 100% čiste konoplje koja je prirodno prozračna, čvrsta, ali mekana, antibakterijska, nije bojana te se uzgaja na eko plantažama. Vanjski materijal Woolies i Fluffies MIRET tenisica je 100% vuna koja se može nositi u svim vremenskim uvjetima. Obje su certificirane Oetko-tex, EU Ecolabel certifikatima, a Woolies i Veggies čak Cradle to Cradle certifikatom. Veggies MIRET tenisice su napravljene od biorazgradivog tekstila koji je čvrst i izdržljiv te se može u potpunosti kompostirati.

miret tenisice

5. Miret tenisice imaju i certifikat za sigurnost hrane. Možete li nam objasniti što to točno znači?

Naš uložak izrađen je u potpunosti od prirodnog pluta, zaštićen je prirodnim tekstilom i certificiran je baby-food-grade-safe certifikatom – tako da ih i pas može sigurno žvakati.

6. Početkom ožujka lansirali ste kampanju na Kickstarteru, koja je trajala mjesec dana. Kako ste se odlučili crowdfunding kao način financiranja? Možete li nam reći nešto više o tome? Jeste li zadovoljni postignutim ciljem?

Za financiranje preko Kickstartera smo se odlučili jer je to izvrsna platforma za testiranje tržišta, promidžbu i predstavljanje novih ideja. Pripreme su dugo trajale, jer puno rada i truda kako bi se stvorio visibility i rezultat od kampanje.
Kickstarter kampanju podržali su backeri iz cijelog svijeta, a posebno iz Hrvatske i susjedne Slovenije. U prvih 8 dana prikupili smo 65.000 dolara, što je zbog novonastale krize i zdravstvene situacije u svijetu sjajan rezultat. Jako smo zadovoljni postignutim upravo iz tog razloga što naš trud nije propao. Stvorili smo dobar temelj za preživljavanje krize i daljnji razvoj projekta i brenda.

7. Iz kojih zemalja je bio najbolji odaziv za kampanju?

Odaziv i komentari ljudi u Hrvatskoj i susjednim zemljama (prvenstveno Sloveniji) su fantastični, što nam daje ohrabrenje da se fokusiramo više i na međunarodno tržište u narednom periodu. Najbolji odaziv izvan našeg susjedstva bio je u Njemačkoj i SAD-u.

8. S obzirom na to da je trenutno tenisice moguće kupiti isključivo putem webshopa, planirate li u budućnosti otvoriti i fizičke prodavaonice?

U ovom trenutku planiramo zadržati koncept B2C prodaje putem našeg webshopa jer tako ostajemo u bliskoj vezi s našim kupcima. Promociju ćemo dalje raditi većinom putem naših profila na društvenima mrežama i nastaviti graditi našu zajednicu.

9. Naposljetku, koji su Vam planovi za budući razvoj Mireta?

Kako je MIRET tenisica u ovom trenutku napravljena od 97% prirodnih materijala, želja nam je fokusirati se na tih preostalih 3%. i napraviti potpuno biorazgradivu tenisicu koju će se moći kompostirati u vlastitom vrtu zajedno sa ostatcima hrane i biljkama.