Novonastala situacija s COVID-19 virusom ostavila je traga u svim sferama svakodnevnog života. Brojni objekti su nažalost bili prisiljeni zatvoriti svoja vrata dok je dio poduzeća rad organizirao online. Kako se u novonastaloj situaciji snašao Štreberaj ispričao nam je Tomislav Krišto, suvlasnik i edukator u Štreberaju.

1. Prije svega, možete li nam reći nešto više o Štreberaju? Kako je sve ustvari krenulo? 

Još 2007. nakon što sam položio statistiku, učio sam s prijateljima i od njih sam dobio feedback da jako dobro objašnjavam gradivo. Tako me još zamolilo par ljudi iz grupe da im objasnim gradivo iz statistike pa sam već nakon nekoliko puta počeo malo dublje kopčati gradivo i shvatio sam da mi se sviđa zapravo cijela ta zaokružena priča oko statistike. 2008. sam krenuo s nekim oglasima na Facebooku, za 1 na 1 instrukcije kod sebe doma i nešto u HSA, čiji sam bio član. Nakon položene poslovne statistike shvatio sam da je to još lakša varijanta skoro istog gradiva, te sam sad već napravio ozbiljniji profil na Facebooku i počeo sam se bolje oglašavati, ali dolazilo mi je i puno ljudi preko preporuke. Nakon nekog vremena počeo sam koristiti cijeli HSA prostor za instrukcije jer sam već imao pune grupe.

2011. uzeo sam u najam prostor u Ilici i počeo raditi s grupama. Oko 2012., počeo sam surađivati s Davidom, a njegovu marketinšku ekspertizu vidite i danas. Štreberaj je odličan primjer dobre inbound marketinške strategije. 2014. preselili smo se u Harambašićevu, 420 koraka od faksa i tamo smo do danas. Počelo nas je praktički troje.

2. Kako Štreberaj izgleda danas? Koliko edukatora čini tim Štreberaja i za koliko kolegija nudite pripreme?

Danas nas je u Štreberaju osam stalnih, imamo našu Tonku koja je na porodiljnom (veliki pozdravi njoj i njenoj malenoj obitelji ) te ponekad angažiramo nekog vanjskog suradnika ovisno o potrebama studenata. Baza od 10 ljudi je tu, a osam je stalnih.

3. Po čemu se razlikujete od ostalih centara za edukaciju ovakve vrste?

Smatram da se drugi ne mogu uspoređivati s nama jer ne ulažu u kvalitetu izvođenja priprema ni 10% vremena koliko ulažemo mi. Sve naše skripte najprodavanije su u svim kopiraonama u blizini fakulteta upravo zato što smo ih sami radili, i što ih konstantno popravljamo i zato što imaju 0% plagiranog teksta. Dakle 100% originalne skripte, pisane studentskim jezikom s ubačenim praktičnim primjerima za jednostavnije razumijevanje gradiva. Popratni materijali koje dajemo na svakom od kolegija, počevši od statistike, recimo obrazac za traženje testova hipoteza i intervala, pojmovnik interpretacija, video primjeri iz određenih gradiva statistike iz Excela.
Na našem blogu možete vidjeti da je svaki članak posvećen nekom obliku studentske aktivnosti. Je li to traženje materijala za učenje, načina kako položiti neki kolegij ili nešto treće, mi smo to već istražili i napisali! Sve to znamo zato što nam je stalo do studenata, i konstantno istražujemo kako oni žive, što su im najveći problemi i izazovi s kojima se suočavaju tijekom studija, što vole, na koji način komuniciraju, koji sadržaj konzumiraju, kako… Sve su to pitanja koja im postavljamo iz godine u godinu i prema spoznajama iz tih istraživanja prilagođavamo sadržaj na webu, ali i materijale i pristup prema studentima u Štreberaju. Govorim sve ovo jer pratim konkurenciju i vidim njihov način poslovanja na van, i jasno mi je da nisu toliko vođeni zadovoljavanju potreba studenata jer gotovo ništa nisu promijenili, a studenti, njihovo ponašanje i pristup se uvelike promijenio od našeg ulaska na tržište.

4. Nedavno ste predstavili novu web stranicu streberaj.hr . Koje novitete sadrži u odnosu na prethodnu stranicu referada.hr?

Osim cool dizajna i našeg novog super heroja Rajka Štrebrajka omogućili smo studentima da nam se javljaju direktno WhatsAppom i pošalju poruku s upitom ili problemom našem Rajku, jer znamo da je im je to dominantni komunikacijski kanal i da im je također omiljeni. Imamo hrpu video materijala za studente koji upišu naše pripreme kako bi im pomogli da lakše savladaju gradivo jer znamo da preferiraju video mjesto gomile teksta, imamo besplatne skripte za sve studente, a ne samo naše polaznike i još masu besplatnog sadržaja koji sa stranice isporučujemo na Instagram, Facebook i naš YT kanal kako bismo svim studentima maksimalno olakšali studiranje, a našim studentima u potpunosti dali neku bolju, višu dimenziju studiranja i pokazali da je učenje skroz zabavno.

5. Obzirom na novonastalu situaciju s COVID-19, bili ste primorani po prvi puta preseliti sve instrukcije online. Koliko je trajala sama priprema online nastave i kako se ona trenutno odvija? 

Priprema je trajala 10 minuta, doslovno da odlučimo koji ćemo alat za online nastavu koristiti. Uzeli smo Google Hangouts. Zašto je tako kratko trajala priprema? Jer godinama unazad već govorimo o tome da ćemo se jednom u potpunosti prebaciti online jer tako se mijenja tržište, u tom smjeru idu svi tržišni trendovi. Tako da smo već imali dosta sadržaja, spremne materijale, te smo samo trebali testirati s edukatorima operacionalizaciju samih instrukcija.

6. U kojoj mjeri je pandemija utjecala na potražnju za instrukcijama? Je li porasla potražnja za instrukcijama određenog kolegija?

Mi za sada standardno punimo grupe i imamo očekivano visoku potražnju ali s obzirom na cijelu situaciju očekujemo da bi potražnja mogla biti puno veća.

7. Ulažete li trenutno više u marketing, tj. promociju s obzirom na pandemiju?

Pa i ne baš, ali to je zato što mi kontinuirano ulažemo velik dio našeg budžeta u marketing i u komunikaciju prema van, stoga nas ova situacija nije iznenadila i nismo se tresli. Ok, naravno da je potrebno vrijeme prilagodbe ovog načina rada, ali sve u svemu mi smo oduvijek poslovali marketinški orijentirano te smo samo nastavili s našim stalnim planom. Naravno, sadržaj koji ćemo kreirati za studente sada će biti prilagođen online nastavi, ali to je jedina razlika, dakle u kreiranju sadržaja.

8. Kakve su reakcije studenata na novi oblik izvođenja nastave? Koji su najveći problemi, odnosno poteškoće s kojima ste se susreli tijekom izvođenja online nastave? 

Neki studenti su zbog lošijeg signala u problemu slušati LIVE izvođenje nastave, što je po nama loše jer ako ti u tom trenu nešto nije jasno želiš odmah pitati edukatora, a ne za par sati ili par dana kad više ne znaš ni što ti nije bilo jasno. Ali i za takve studente snimamo naša predavanja i dajemo im mogućnost da ih kasnije slušaju, a da nam pitanja šalju u trenu kada shvate da im nešto nije jasno. Odmah smo pristupili online nastavi oprezno i šaljemo anonimne upitnike o zadovoljstvu studentima odmah nakon odrađenog sata i tražimo da nam specifično kažu što im se ne sviđa kako bismo znali što popraviti, te upravo to onda i napravimo do idućih priprema.

9.  Jeste li zadovoljni online nastavom? Planirate li možda nakon završetka pandemije uvesti online instrukcije kao stalnu opciju?

Za sada smo zadovoljni, i oduvijek je bio neki plan da se online uvede kao stalan poslovni model, ali polako s time.

10. Zadnje, ali ne i najmanje važno, imate li neku poruku ili savjet za današnje studente?

Iskoristiti ovo vrijeme da ugrabite što više novih znanja i vještina i klasika

#ostanitedoma

Puno pozdrava od Štreberajka i njegove ekipe!