Nedostaje li ti malo dnevne motivacije, pročitaj priču Mirka Logožara, pokretača portala „Different“. Otkrio nam je kako obrađuje razne teme iz područja zdravog načina života na edukativno-zabavan način, kako je sve počelo i koji su mu planovi za budućnost.

Na samom početku, možeš li nam reći nešto više o sebi i svom poslovnom putu?

Nakon što sam sedam i pol godina radio u korporaciji, odlučio sam dati otkaz i raditi ono što volim. Sada to zvuči kao još jedna uspješna priča, ali nije bilo idealno da sam rekao: „OK, idem dati otkaz pa raditi ono što volim i bit ću sretan“. Iza toga je stajao konkretan plan. Pokrenuo sam Facebook stranicu „Eat Different“ koja je kroz godine rasla. Radio sam 8-16, a kada sam došao doma 17-19 radio stvari za „Eat Different“ i praktički cijelo vrijeme sa strane gradio kuću koja me može primiti. Da, društveni život nije bio kao za vrijeme faksa, ali sakriješ se u podrum i držiš dah koliko moraš sve dok ne izađeš van. Nakon što sam izgradio temelje, stvorio sam si uvjete da dam otkaz na poslu gdje sam imao ugovor na neodređeno i u potpunosti se posvetim izgradnji onoga što želim raditi.

Kako si došao na ideju za portal „Eat Different“ i kako je došlo do samog naziva?

21.06.2015. pokrenuta je Facebook stranica „Eat Different“. Do ideje je došlo kada je sestra radila infografike u Canva programu i došla mi je misao u glavu da bih mogao napraviti infografiku s receptom za obrok, ali koji će na sebi imati cijenu. Okolina je uvijek pričala kako je nutritivno bogata hrana skupa pa mi je bila privlačna činjenica da im pokažem drugačije kroz infografike.

Zatim smo sadržaj proširili na online TV. Riječ je o jedinstvenom online TV kanalu koji u sklopu kratke video forme obrađuje razne teme s područja zdravog načina života na edukativno-zabavan način, a do danas broji više od 200 epizoda.

Naziv „Eat Different“ je samo htio odraziti moj stav da možeš jesti drugačije od onog na što si navikao, a temeljna odrednica svakog recepta, kako na početku tako i danas, jest da imaju malo sastojaka, jednostavni su za pripremu i povoljni.

S vremenom sam proširio područja djelovanja i u studenom 2017. godine napravio rebranding u Different koji danas djeluje kao edukativna platforma.

 

Koji su bili prvi izazovi kada si tek krenuo s „Different“?

Jedini izazov je bio ostati discipliniran i uporan te zadržati konstantu nakon što tri dana radiš jedan vizual i na njega dobiješ 4 lajka. Koliko god svi pričali da lajkovi nisu bitni i da radiš to zbog sebe, da radim to zbog sebe onda bih tu sliku stavio u My Pictures i to je to. Radim to da educiram okolinu i naravno da je boljelo kada se toliko trudiš, a odaziv je slab. Zadržati disciplinu i konstantu u prvih godinu dana projekta je bio najveći izazov.

Kako dolaziš do klijenata?

Razvio sam online sustav za edukaciju kroz koji radim online tečajeve, a trenutno imam i online tečaj o prehrani. Tijekom online tečaja ljude podučavam kako da si sami slože svoj jelovnik uz primjenu znanja koja im dajem jer sam shvatio da previše ljudi dobije gotov plan, nemaju pojma zašto baš to moraju jesti i onda se vrte u krug.

Do klijenata dolazim isključivo digitalnim marketingom. Osobno ne vjerujem u nijedan drugi marketing, a osobito ne u onaj fizičke vrste, osim gerila marketinga. Jednostavno je, svi buljimo u mobitele i tamo je pažnja. Ja sam tamo gdje je pažnja.

Ipak, digitalni marketing je samo jedan od alata. Glavni izvor klijenata i zašto toliko ljudi prati „Different“ na društvenim mrežama je taj što dajem jako puno besplatne vrijednosti. Svakodnevno ulažem vrijeme da educiram ljude, svakodnevno odgovaram na pitanja, dajem savjete i smjernice, konstantno pružam vrijednost i to je filozofija koju njegujem od prvog dana projekta. Što više daš, to više imaš.

S kojim problemima se svakodnevno susrećeš? Postoji li velika konkurencija i koji su najveći rizici?

Ne vjerujem u konkurenciju. Ja sam sam sebi konkurencija i koliko dobro nešto napravim, toliko ću dobar biti, ovisim apsolutno o sebi i nikome drugome. Sve je na meni.

Nemam pojma radi li još netko online tečajeve o prehrani u Hrvatskoj ili šire, ali me ni ne zanima pretjerano. Već imam ideje kako nadograditi postojeći tečaj da bude još bolji jer uvijek gledam kako da budem bolji od sebe jučer, a ne od nekoga drugoga.

Ako uvijek gledamo kako biti bolji od nekog drugog, onda smo uvijek u okviru da nadmašimo nekoga, a kada gledamo kako nadmašiti sebe, ideje i kreativnost su neograničene.

Strah od konkurencije je jedan od glavnih razloga zašto se ljudi boje pokrenuti nešto svoje, a zapravo taj strah i demotiviranost koji se nalaze u njima su im jedina konkurencija.

 

Sam često ističeš da se i ovdje može uspjeti. Kakvo je stanje u Hrvatskoj?

Naravno da se može, zato i radim dokumentarnu TV seriju koja prati mene koji pokrećem svoj posao, putujem Hrvatskom i pričam s poduzetnicima, dobivam savjete i smjernice od njih i stvaram vodič za bilo koga tko želi uspjeti. Projekt je krenuo kao crowdfunding kampanja – u roku tri dana smo skupili sredstva, završili u svim mogućim medijima i krenuli stvarati tu priču. Želim na različitim profilima poduzetnika diljem Hrvatske pokazati da se može uspjeti bilo gdje, pa i ovdje. Nemam ništa protiv odlazaka, ne osuđujem ih, ali može se i tu. Serija je trenutno u fazi post-produkcije, čekamo natječaj nacionalne televizije koji će se uskoro otvoriti, prijavit ćemo se i vjerujem da se uskoro gledamo na malim ekranima.

Stanje u Hrvatskoj je onakvo kakvo ga stvoriš. Moje mišljenje je da sami biramo s kime ćemo se okružiti, kakve ćemo vijesti pratiti. Ako pratimo mainstream portale, stanje u Hrvatskoj je loše, krade se, vara se, izvlače se novci iz države. I onda se zapitaš, kakve veze to što je netko uzeo 2 milijuna kuna ima sa mnom i mojom trenutnom životnom situacijom? Je li to razlog zašto još prošli tjedan nisam napravio prvi korak prema ostvarenju svog sna? Zar će to biti razlog za moj neuspjeh ili je pravi razlog pasivnost, lijenost i opća demotiviranost stanovništva kao posljedica utjecaja medija koji većinom prikazuju samo negativne vijesti?

Za mene je stanje u Hrvatskoj jako dobro, okružio sam se proaktivnim i ambicioznim ljudima koji me motiviraju i stvaram pozitivnu okolinu koju nastojim proširiti na što veći broj ljudi.

Živiš li danas ispunjenim životom u smislu da voliš ono što radiš?

Živim, dobro mi je. Jedna poduzetnica mi je u seriji rekla „Moraš voljeti ono što radiš“ i stvarno je tako. Novac je samo posljedica svega toga. U protivnom ćeš samo skakati iz biznisa u biznis i gledati ga kroz prizmu novca. Kada sam sa sobom navečer legneš u krevet, želiš li biti sam s tim novcem ili želiš biti okružen uspjesima koje si stvorio jer voliš ono što radiš? Na tebi je da odabereš.

 

Možeš li nam otkriti svoje planove za budućnost? Misliš li da postoji mogućnost da se počneš baviti nekom sasvim drugačijom aktivnošću?

Plan je za početak napraviti 10 online tečajeva i s vremenom postati regionalni lider na području digitalne edukacije. Specifično je što objašnjavam jednostavno, laički i zabavno tako da svatko može shvatiti čak i ako je potpuni početnik. Vjerujem da će svih 10 tečajeva biti jednako uspješno kao i prvi.

Kako sam razvio Different mobilnu aplikaciju koja trenutno nudi unos i pregled tjednih akcija nutritivno bogatih namirnica i kartu na kojoj možete vidjeti ponudu treninga u blizini, plan je lansirati i treću fazu aplikacije koja će dodatno doprinijeti stvaranju zdravih navika.

Plan je također kroz Different dodatno se posvetiti studentskoj populaciji. Ove godine smo se prvi put našli u vodiču za brucoše i prepoznati smo kao sinonim za zdravlje. Stoga, želim stvarati poseban sadržaj za studente kojim ću im pomoći da se što lakše snađu pri stvaranju zdravih navika, a studentska podrška pritom će mi dobro doći.

Bavim se filmskom produkcijom i aktivno sam uključen u Erasmus+ projekte u suradnji s udrugom Ocean Znanja u RH . S obzirom na hrpu različitih aktivnosti kojima se bavim, trenutno ne namjeravam pokretati još jedan projekt, mislim da bi to ipak bilo malo previše. U ovom trenutku uspješno balansiram s 4 različita projekta i mislim da bi mi sve više od toga postalo teret, a u trenutku kada sve što radim iz „želim“ postane „moram“, onda je to znak za uzbunu.

Što bi preporučio mladima koje zanima poduzetništvo?

Preporučio bih im da interes pretvore u konkretan akcijski plan. Ja sam inače tip koji ne voli puno planirati, više sam za to da se krene s nečim minimalnim i onda u hodu prilagođava stvari.

Postoji hrpa studentskih udruga gdje mladi prije svega mogu dobiti neko početno iskustvo u organiziranju raznih konferencija i seminara jer i organizacija tako nečeg je poduzetništvo, a tako mogu steći korisne kontakte koji će im jednog dana biti potrebni.

Zatim, neka odu na Erasmus+ razmjenu mladih. To je iskustvo koje jednostavno moraju probati. Izać će iz zone udobnosti i upoznati sebe kroz radionice po principima neformalne edukacije, a to je jako važno kada se kreće u poduzetništvo – da ste čisti sa sobom, da znate tko ste, koje vrijednosti zagovarate i što želite.

Neka osnuju udrugu. Udruga je baš pravi test poduzetništva. Neka pronađu još dvije osobe s kojima imaju zajednički interes, prijavljuju se na lokalne natječaje, iskoriste mogućnosti koje pruža Agencija za mobilnost i programe EU, dovedu volontere, provode zajedničke aktivnosti, osjete da imaju moć napraviti nešto za svoju okolinu i da mogu napraviti promjenu u svijetu, počevši od sebe i nečeg svog. Nakon što to osjete kroz udrugu, kasniji početnički poduzetnički pothvati bit će samo šlag na torti.

 

 

Intervju pripremila:

Marijana Mišić
Marketing & PR

Leave a comment