U današnjem intervjuu na pitanja nam odgovaraju naše dvije Kliničarke – Tena i Ivana. Saznajte što je to Financijska pismenost osnovnoškolaca, kome je namijenjen te koji je cilj samog projekta.

Drage cure, za početak nam opišite projekt Financijska pismenost osnovnoškolaca.

Tena: Projekt Financijska pismenost osnovnoškolaca osmišljen je i organiziran s namjerom podizanja financijske pismenosti i edukacije najmlađih članova naše zajednice. Projekt potiče djecu od malih nogu da razmišljaju o financijama i razvijaju vlastito znanje. Trenutno provodimo četiri sustavno povezana programa u drugim i trećim razredima osnovnih škola. Kroz radionice prilagođene osnovnoškolskoj dobi, objašnjavaju se različiti pojmovi poput novca, valuta, kartica i slično s ciljem da se najmlađima približe osnovni financijski pojmovi s kojima se svakodnevno susreću, a vrlo vjerojatno ih ne razumiju.

Financijska pismenost osnovnoškolaca je jedini projekt Ekonomske klinike koji je osvojio Rektorovu nagradu. Što o njemu kažu profesori na vašem fakultetu, odnosno učitelji u osnovnim školama s kojima se susrećete kroz projekt?

Tena: Rektorova nagrada je veliko priznanje za naš rad te smo izrazito ponosni na istu. Sama nagrada govori dovoljno o stavu profesora ekonomskog fakulteta prema projektu te njihovoj podršci.  Što se tiče učitelja u osnovnim školama, nailazimo na veliko oduševljenje i riječi hvale. Najveća nagrada nam je njihova preporuka svojim kolegama u drugim školama zahvaljujući čemu se širi dobar glas o projektu. Upravo je taj „dobar glas“ doveo do velikog porasta interesa za projektom i velikom potražnjom za radionicama od strane škola.

Financijska pismenost osnovnoškolaca-Ekonomska klinika

Izlaze li vam škole u susret i koliko je teško dogovoriti predavanja?

Tena: Moram priznati da su sve škole jako susretljive i pružaju nam punu podršku na projektu. Termine dogovaramo uglavnom mjesec dana unaprijed, a termine prilagođavamo školama i rasporedu učenika. Veći problem se javlja s naše strane s obzirom na to da projekt provode studenti koji moraju uspješno uskladiti studentske obaveze, posao, obaveze u udruzi i privatan život s projektom. Ipak, već smo treću godinu uspješno balansiramo spomenuto pa se nadamo da će tako ostati i u budućnosti.

U sklopu projekta Financijske pismenosti osnovnoškolaca razvili ste i mobilnu aplikaciju za najmlađe. Kako ste došli na tu ideju? 

Ivana: S obzirom na nedostatak vremena i financijskih sredstva nismo bili u mogućnosti posjetiti sve škole u Hrvatskoj, a htjeli smo da edukacija i znanje o ovoj temi dođu do svakoga djeteta. Kako djeca u sve većoj mjeri koriste tehnologiju i već su dovoljno upoznati s radom različitih aplikacija i igrica, došli smo na ideju da bi aplikacija bila idealno rješenje. U realizaciji nam je pomogao student FER-a, Tin Križ i studentica Arhitekture Iva Erić kojima se ovim putem zahvaljujemo na pomoći i uloženom trudu.

Financijska pismenost osnovnoškolaca app-Ekonomska klinika

Na koji način funkcionira aplikacija, odnosno kako osnovnoškolci pomoću nje usvajaju nova znanja?

Ivana: Aplikacija je podijeljena u dva dijela – dio za odrasle i dio za djecu. Dio za djecu koncipiran je tako da korisnici aplikacije usvajaju nova znanja rješavajući kviz koji se sastoji od čak 14 razina iz područja ekonomije.  Potrebe i želje, novac, valute, kartice, banke, krediti, štednja, financije, TV, internet, trgovina, budžet, osiguranje i poduzetništvo kategorije su kroz koje se provjerava usvojenost osnovnih ekonomskih i financijskih pojmova na razini razumljivoj djeci nižih uzrasta. Kategorije su međusobno povezane i nadovezuju se jedna na drugu. Učenici prelaskom iz kategorije u kategoriju proširuju svoje znanje i usvajaju sve više i više informacija. Kako bi cijela stvar bila zanimljivija, osim takozvanog probnog dijela kviza u kojem se usvajaju novi pojmovi i znanja, aplikacija se sastoji i od natjecateljskog dijela koji pruža korisnicima aplikacije priliku da u svakom trenutku točnim odgovorima skupljaju bodove te se natječu sa svojim vršnjacima diljem Hrvatske.  Tako nastojimo na što zabavniji način omogućiti najmlađima upijanje novih znanja od najranije dobi.

Financijska pismenost osnovnoškolaca app-Ekonomska klinika

Dakle, postoji i dio aplikacije namijenjen roditeljima?

Ivana: Tako je. Dio za odrasle je podijeljen u četiri dijela te omogućuje uvid u rad Ekonomske klinike te projekte koje provodimo. Naime, osim projekta Financijske pismenosti osnovnoškolaca namijenjenog najmlađima, provodi se i cijeli niz besplatnih projekata za različite targetne skupine – od srednjoškolaca i studenata do poljoprivrednika i građana koje zanimaju različiti oblici edukacije o financijama i poduzetništvu.

Također, aplikacija omogućuje direktno kontaktiranje naše udruge putem aplikacije. Naime, glavna svrha i zadatak Ekonomske klinike je besplatno savjetovanje građana i poduzetnika, a zahvaljujući aplikaciji korisnici sad mogu zatražiti našu pomoć i savjet po pitanju problema iz područja financija i ekonomije u svakom trenutku. Za one koji ipak preferiraju kontaktiranje putem e-maila, još uvijek smo dostupni na službenom mailu udruge info@ekonomska-klinika.hr

Koje su bile prve reakcije članova udruge i vaših partnera kada ste rekle da želite napraviti aplikaciju?

Ivana: Članovi udruge su s oduševljenjem prihvatili ideju o aplikaciji te su samoinicijativno svojim idejama i znanjem obogatili njen sadržaj. Partnerima se svidjela ideja o platformi koja omogućuje educiranje djece na području cijele Hrvatske, tj. mogućnost pružanja jednakih prilika za financijskom pismenosti i izvan Zagreba i okolice. Osim novčanim sredstvima pripomogli su nam svojim savjetima, iskustvom  i znanjem. Od partnera projekta, voljela bih posebno istaknuti  tvrtku Grawe i PBZ kojima se ovim putem zahvaljujemo na velikoj pomoći.

Trenutno postoji probna verzija aplikacije, znate li točan datum objave te postoji li verzija i za Apple store?

Ivana: Aplikacija će izaći najkasnije početkom prosinca. Trenutno radimo na završnom ‘’uljepšavanju’’. Aplikacija će zasad biti dostupna za Android uređaje jer smatramo da njih posjeduje najviše djece.

Koliko ste dugo u Klinici i zašto ste odabrale rad baš na ovom projektu?

Tena: Ekonomskoj klinici sam se pridružila prije nešto više od godinu i pol dana. Ovaj projekt je bio primarni razlog zašto sam se pridružila udruzi. Ivana koja je prije vodila projekt mi je na jednom druženju pričala sve smiješne situacije s kojima su se susretali na radionicama. Odmah sam znala da je to odličan projekt na kojem definitivno želim sudjelovati. Nakon što sam primljena u udrugu, odmah sam izabrala da želim raditi na tom projektu te igrom slučaja nekoliko mjeseci nakon postala i voditeljica projekta. Ivana je preuzela izradu aplikacije i formirala novi tim, a ja sam nastavila komunicirati sa školama, ravnateljima i učiteljicama te provoditi radionice.

Ivana: Prošli tjedan bila mi je druga godina od kad sam postala članica Ekonomske klinike. U to vrijeme projekt ‘’Financijska pismenost osnovnoškolaca’’ postojao je samo kao ideja. Shvativši važnost stjecanja financijskog znanja od malih nogu, odlučila sam uložiti svoje vrijeme i energiju u kreiranje radionica i realizaciju istih na području grada Zagreba i okolice. Danas, nakon dvije godine uspješne provedbe projekta po školama, kreiramo aplikaciju kojom pokušavamo povećati doseg i broj djece do kojih će moći doći znanje o financijskoj pismenosti.

Financijska pismenost osnovnoškolaca -Ekonomska klinika

Vjerujem da vam i projekt i aplikacija oduzimaju puno vremena, odakle tolika motivacija za radom? Što vas pokreće?

Tena: Najveća motivacija je osjećaj da radiš nešto dobro i da si koristan zajednici. Jednostavno nakon dobro odrađenog projekta osjećaš se fenomenalno te ti to daje motivaciju da ideš dalje, i probijaš neke svoje granice. Nakon što napustim razred poslije odrađene radionice, puna sam neke pozitivne energije kojom me ta djeca sa svojim osmjesima i smiješnim iskrenim odgovorima napune te mi je odmah lakše izgurati i najteži dan. Mislim da je rad s djecom nešto najljepše te definitivno preporučujem svima koji imaju priliku.

Ivana: Po prvi put sam se susrela i imala mogućnost raditi na projektu koji uključuje mobilne uređaje. S obzirom na nedostatak znanja i iskustva u ovome području sam projekt je za mene bio izuzetno izazovan te me želja za stjecanjem novih znanja motivirala za ustrajan rad na njoj. Kako i sama dolazim iz maloga mjesta u Dalmaciji uvijek mi je na umu nedostatak prilika s kojima susreću djeca koja ne žive u velikim gradovima. To je ujedno bio inicijalni motivator za osmišljavanje i realizaciju projekta.

 

Unatoč skorom izlasku aplikacije, projekt Financijska pismenost osnovnoškolaca nastavlja s provođenjem i u obliku radionica u školama. Ovim putem pozivamo sve škole da nas u slučaju zainteresiranosti za provođenje projekta kontaktiraju na: tena.kis@ekonomska-klinika.hr.

Intervju pripremila:

Ivana Lovrić_Ekonomska klinika
Ivana Lovrić
Marketing & PR

Leave a comment