Dan provodiš u programiranju i kreiranju raznih rješenja? Želiš pokrenuti nešto svoje, a ne znaš kako?  Filip Severin student je Ekonomskog fakulteta u Zagrebu i jedan od osnivača SkyBoxa. Pročitaj njegovu priču jer te možda upravo ona motivira na novi korak!

Skybox- digital

Bok Filip, hvala ti što si se odazvao današnjem intervjuu! Za početak, možeš li nam ukratko opisati što je SkyBox i kakva rješenja imate u svojoj ponudi?

Hvala tebi što si mi dala priliku da kažem nešto o SkyBoxu.  SkyBox je tvrtka osnovana prije godinu dana koja se bavi izradom softverskih mobilnih i web rješenja te pružanjem usluga IT recruitmenta.

Koliko je osnivača SkyBoxa te kako ste se odlučili na pokretanje vlastitog poduzeća?

SkyBox je osnovan od strane dvojice partnera, Marka Sliškovića i moje malenkosti. Obojica smo od samog početka fakultetskog obrazovanja imali želju za pokretanjem vlastitog biznisa te smo svakodnevno provodili dosta vremena razmjenjujući ideje, vizije te načine kako nešto pokrenuti i maknuti se s mjesta. Svoje prvo pravo radno iskustvo imao sam na drugoj godini fakulteta kada sam dobio priliku raditi u Red Bullu na poziciji Student Brand Managera. To mi je svakako pomoglo da shvatim principe poslovanja, međuljudske odnose u firmi, proširim vidike, prepoznam neke prilike na tržištu i prije svega “šturo” naučenu teoriju na fakultetu primijenim u nečemu realnom.

S obzirom na to da je SkyBox relativno nedavno pokrenut, jeste li zadovoljni dosadašnjim poslovanjem, odnosno napretkom?

Svaki dan je novi izazov, radimo dnevno i po 12 sati. Moram priznati da smo s obzirom na naše godine i vjerojatni nedostatak iskustva te određenog znanja, poprilično zadovoljni trenutnom situacijom i poslovanjem. U narednih godinu ili dvije očekujemo veliki rast jer je sama IT industrija u velikoj ekspanziji te su prilike svugdje oko nas. Većinu vremena u prvih godinu dana poslovanja iskoristili smo za uspostavljanje kvalitetne prodajne strategije i mreže,  globalno prepoznavanje i partnerska povezivanja, dok se sami rast firme te povećanje broja zaposlenika očekuje u narednim godinama.

Koji si fakultet pohađao i koliko je on utjecao na pokretanje SkyBoxa?

Marko i ja i dalje pohađamo Ekonomski fakultet u Zagrebu. Trenutno smo na petoj godini, smjer Analiza i poslovno planiranje. Samo studiranje se malo odužilo zbog velike posvećenosti  samom SkyBoxu koji nam oduzima puno vremena. Ekonomski fakultet nam je dao priliku da uz samo studiranje dobijemo i iskustvo rada što je svakako pridonijelo otvaranju SkyBoxa. Mišljenja sam da samo studiranje na Ekonomskom fakultetu bez ikakvog radnog iskustva nije dovoljno da spremni izađete na tržište rada nakon primitka diplome. Bilo mi je drago da sam imao taj luksuz kojeg studenti npr. Medicinskog fakulteta i FER-a nemaju zbog nedostatka vremena.

SkyBox-Filip Severin

Primijetila sam kako su na web stranici navedene lokacije poput Australije, Nizozemske, Norveške, SAD-a, Kanade i sl. Koja je vaša poveznica s tim gradovima/državama?

U svim tim državama imamo svoje prodajne predstavnike koji nam pomažu u samom prodajnom procesu. Takva strategija pokazala se dobitnom iz puno razloga i omogućila nam nove projekte diljem svijeta. Trenutno imamo prodajne predstavnike u Amsterdamu, Oslu, Londonu, Melbourneu, Torontu, Vancouveru, Bostonu, New Yorku i Houstonu, a planiramo širenje na još mnoge svjetske gradove.

Koja je ciljana skupina i ciljano tržište te jesu li različiti od onih koji su bili postavljeni pri pokretanju SkyBoxa?

Primarno smo orijentirani na strana tržišta na kojima aktivno tražimo nove projekte, dok projekte za hrvatsko tržište radimo po potrebi. Trenutno nemamo industriju za koju razvijamo specijalizirane softvere ili aplikacije već radimo prema zahtjevima klijenata iz raznih industrija.  Naš tim može razviti široku lepezu rješenja – od najosnovnijih web stranica, softvera ili aplikacija sve do usko specijaliziranih softvera za pojedine industrije. Prije pokretanja SkyBoxa bili smo svjesni situacije na stranim tržištima, naših prednosti (cijena, nepostojanje jezične barijere) i načina putem kojih možemo doći do klijenata. Naravno da u svim svojim namjerama nismo uspješni zbog nailaženja na veliki broj malih problema na koje na početku ne računaš, ali to je draž poduzetništva i iz toga se može jako puno naučiti.

Koji su budući planovi SkyBoxa?

Budući planovi SkyBoxa su dodatno proširenje mreže prodajnih predstavnika po cijeloj Europi, uspostavljanje stalnog priljeva novih projekata te proširenje tima u Zagrebu. Željeli bi pridonijeti otvaranju novih radnih mjesta i s time smanjiti broj ljudi koji odlaze iz Hrvatske, promovirati sebe i našu zemlju na najbolji mogući način na globalnom tržištu i svakako uspješno i efikasno poslovati.

SkyBox logotip

Imate li kakvu otvorenu poziciju za posao koja bi bila zanimljiva studentima?

U narednim mjesecima mogla bi se otvoriti šansa za zapošljavanjem određenog broja studenata u sklopu Business Development tima. Trenutno surađujemo s nekoliko developera koji su još studenti i tako doprinosimo zapošljavanju studenata u Hrvatskoj.

S obzirom na to da su danas developeri poprilično traženi te je puno veća ponuda poslova od potražnje, bi li savjetovao svojim kolegama koji će uskoro završiti fakultet da radije pokrenu nešto vlastito ili da se zaposle u nekom IT poduzeću?

Naravno da je IT industrija vrlo privlačna zbog velikog rasta i dobrih uvjeta rada. Krenuti u privatan biznis ili biti zaposlen u nekoj firmi ovisi o karakteru čovjeka, mentalnoj snazi  i vrlo je nezahvalno nekom preporučiti odlazak u poduzetničke vode.  Poduzetništvo nije glamur kako se to čini izvana i zahtijeva ogromnu količinu truda, nepostojanje radnog vremena (traje cijeli dan), spremnost na konstantno učenje i usavršavanje te najvažnije mentalnu snagu koja ti omogućuje da brzo zaboraviš neke neuspjehe koji su neminovni  na tvom putu iz kojih ćeš puno toga naučiti te koji će ti omogućiti konačan uspjeh. U konačnici važno je znati da nisu svi za vlastiti biznis jer da je to tako niti jedan poduzetnik ne bi mogao pronaći zaposlenike za svoju firmu.

I za kraj, s obzirom na to da si i sam student te da si odlučio riskirati i pokrenuti nešto u što vjeruješ, što bi savjetovao mladima koji su neodlučni oko pokretanja vlastite ideje?

Ako stvarno žele pokrenuti i kapitalizirati vlastitu ideju svakako bi to trebali napraviti. Na cijelom tom putu steći će ogromnu iskustvo i široku lepezu znanja što će im sigurno koristiti i u nekom drugom poslu ako se ideja ne realizira. Mladi moraju shvatiti da je tržište globalno, Hrvatska je članica Europske unije i ako je ideja relevantna, određena sredstva za sam početak stoje na raspolaganju.  Postoje različite organizacije poput Plavog ureda koje pružaju besplatne korisne radionice za mlade poduzetnike, Hub-ovi koji pružaju mentorsku uslugu pri razvoju same ideje te kada se sve to uzme u obzir mislim da mladi inovatori u Hrvatskoj imaju ”plodno tlo” za razvoj svojih ideja.

 

Intervju pripremila:

Tihana Kulić
Marketing & PR

Leave a comment