Vješto barataš SEO, SEM, WordPress, Google Ads i sličnim terminima? Na pravom si mjestu jer smo danas intervjuirali suosnivačicu digitalne agencije Bamboo Lab – Ivu Soldo.


Za početak, kako bismo upoznali čitatelje s današnjom tematikom, recite nam ukratko o Bamboo Labu. Kako je došlo do osnivanja Bamboo Laba?

Bamboo Lab je digitalna agencija koja se bavi web razvojem i digitalnim marketingom s fokusom na tehnološki orijentirane kampanje i trendove koje diktiraju mladi. Radimo na HR i stranim tržištima sada već 4 godine. Locirani smo u Osijeku, a uskoro ćemo službeno otvoriti i ured u Zagrebu. 🙂 Naša osnivačka četvorka je tijekom studiranja proputovala mnogo zemalja i na kraju smo se odlučili vratiti u Hrvatsku te sva stečena znanja usmjeriti u razvoj vlastitog posla – danas Bamboo Laba.

Primijetila sam kako ste suosnivačica Bamboo Laba. Čime ste se bavili prije osnivanja i kako Vas je profesionalni put doveo do suosnivačice?

Prije Bamboo Laba sam uglavnom freelancala i na taj način gradila iskustvo po pitanju društvenih mreža, studirala sam u inozemstvu te odradila praksu u agenciju u Španjolskoj gdje sam se privikla na agencijski način života i internacionalno okruženje. Svoje suosnivače sam upoznala tijekom studija prilikom učlanjenja u studentsku udrugu IAESTE u kojoj su članovi uglavnom bili programeri. Kasnije smo shvatili da si savršeno odgovaramo za digitalnu agenciju jer dečki su trebali nekoga tko zna business dio i marketing – sve se odvilo vrlo spontano.

Koliko smatrate da je fakultet utjecao na ono čime se bavite danas?

Iskreno, malo. Teoretski me marketing zanimao, no u Osijeku sam završila smjer Management. Tek tijekom studija (nakon 2011.) u inozemstvu gdje sam se orijentirala na internacionalni marketing sam shvatila da želim prije svega “slobodu” i graditi nešto svoje. Digitalni marketing razvija se nevjerojatno brzo i uglavnom se morate oslanjati na samog sebe te učiti “u hodu”. Fakultet je za mene svakako bio dobar temelj da naučim kako učiti i usvojim osnove poslovanja.

Također sam primijetila kako ste pohađali sveučilište u Virginiji. Sigurna sam da bi veliki postotak čitatelja zanimalo kako Vam se otvorila navedena mogućnost te o kakvom se programu točno radilo?

Za program Semester at Sea (tada University of Virginia, a danas Colorado State University) sam čula od kolegice tijekom studentske razmjene u Finskoj. Mogućnost da oplovim svijet studirajući tijekom 4 mjeseca te dostupnost stipendija za isti program, učinila mi se nevjerojatnom te nisam željela propustiti priliku. Prijavila sam se i nakon 2 mjeseca mogućnost se otvorila uz osvojene stipendije. Tada sam također osvijestila da ništa nije nemoguće.

Koliko Vam je navedeni program koristio u poslovanju, te jesu li Vam se otvorile nove poslovne prilike?

Semester at Sea je kao iskustvo teško prenijeti u nekoliko rečenica. Radi se plovu oko svijeta u 113 dana tijekom kojih posjetite 17 zemalja, 17 gradova, 4 kontinenta i prođete 40 000 km. Zvuči dovoljno ludo? Imala sam sreću da sam se kao studentica uputila na putovanje života koje mi je promijenilo razmišljanja, perspektivu i pripremilo me za poduzetništvo. Živjela sam i studirala na “floating campusu” sa 600 američkih studenata tijekom 4 mjeseca, gledala Titanik na palubi broda nasred Atlantskog oceana i putovala svijetom s dva NASA-ina astronauta,.. 🙂 Na brodu su također bili i tzv. Lifelong Learneri, mentori, direktori raznih tehnoloških firmi poput jedne od IBM-ove direktorica koja nam se pridružila, sva ta iskustva pomogla su u pripremi za poduzetništvo.



S obzirom da je digitalni marketing danas vrlo bitna stavka svakog poduzeća, jeste li usavršavali svoje digitalne vještine? Kako ste naučili upravljati GoogleAds, Google Analytics, SEO?

Praksa, praksa i praksa. 🙂 Naravno, prolazili smo i Googleove tečajeve kao i one za Facebook, no na kraju se sve svodi na to koliko ćeš vremena utrošiti na razvijanje vještine i specifičnog područja – sva sreća – sve je dostupno online.

Koja je glavna djelatnost Bamboo Laba i tko vam je ciljana skupina?

Glavna djelatnost nam je računalno programiranje, i to većinom web razvoj te i digitalni marketing.

Jesu li vaši klijenti većinom Hrvati ili inozemni?

Trenutno oko 70-30% kad gledamo po izvorima prihoda. Za web development to su uglavnom strani klijenti iz Velike Britanije dok za društvene mreže većinom hrvatski klijenti (A1, Zdenka sir, Jadran čarape i dr.)

Pohađa li svatko od vas u Bamboo Labu edukacije vezane uz svoju struku?

Da, najviše stručne konferencije poput Weekend Media festivala, DAMConf-a i sl., ali i edukacije.

22.09.2018., Rovinj – 11. Weekend Media Festival. Panel Storyji i vertikalni video na Weekendu! 
Photo: Igor Kralj/PIXSELL

Na web stranici često spominjete turizam i putovanje. Koja je poveznica s Bamboo Labom?

Turizam je grana u kojoj se definitivno vidimo u budućnosti. Osim usluga razvijamo i proizvod koji će omogućiti personalizirane preporuke putnicima što vidjeti i iskusiti u određenom gradu ili regiji. To je projekt koji je nastao iz želje za boljom prezentacijom lokalne ponude, jer znamo da uopće ne zaostajemo za top svjetskim destinacijama.

Smatrate li da su Hrvati svjesni važnosti digitalnog marketinga?

S obzirom na to da raste broj korisnika društvenih mreža poput Instagrama, koji sad već ima više od milijun korisnika, a i sve je više konferencija o digitalnom marketingu – rekla bih da raste osviještenost.

Što biste poručili mladima koji kreću u svijet digitalnog marketinga? Imate li savjete za tečajeve koji bi bili korisni za upoznavanje s marketinškim alatima?

Krenite učiti i raditi – napravite Facebook stranicu, otvorite račun za oglašavanje, krenite eksperimentirati. Dobar izvor znanja je i HubSpot online akademija koja ima besplatne certifikacije iz područja digitalnog marketinga.

Intervju pripremila:


Tihana Kulić
Marketing & PR

Leave a comment