Naš sugovornik kaže da hoda malen ispod zvijezda, no zahvaljujući njemu i njegovom timu više od 22.000 ljudi u Hrvatskoj može voziti i bicikl kada god to požele. Kako je iz jedne “amaterske prezentacije” nastala vrlo ozbiljna tvrtka koja se polako širi kroz regiju saznali smo kroz jedan vrlo ugodan razgovor s Krešimirom Dvorskim. Dvorski je direktor tvrtke Sustav javnih bicikala d.o.o. poznatije po brendu Nextbike za koji je licencirani partner već šestu godinu za redom.

 

Opišite nam svoj sustav javnih bicikala Nextbike.

Kao prvi i najveći sustav javnih bicikala u regiji, danas upravljamo mrežom od 17 gradova u Hrvatskoj, 3 u BiH i uskoro 8 u Sloveniji, a nije više tajna ni da planiramo i Srbiju. Nextbike sustav javnih bicikala možete koristiti u više od 150 gradova u svijetu. Jedna registracija dovoljna je za cijeli svijet što ovaj sustav čini jedinstvenim u svijetu.

 

Kako je došlo do ove ideje te što Vas je motiviralo za osnivanje poduzeća?

Kolega Ante Gustin predstavio je ideju na prvom Startup Weekendu na ZŠEM-u „daleke“ 2012. godine. Pridružio sam se njegovom timu i pobijedili smo na opće iznenađenje nas samih jer nam je prezentacija bila amaterska. Ali srčanost, duh i želja za natjecanjem su bili presudni tako da smo i nastavili ići na natječaje, dogovarati pressice, sastanke s gradovima, potencijalnim sponzorima i nakon godinu dana uspjeli smo pokrenuti tvrtku. Glavni motiv za osnivanje tvrtke bila je prilika da pokrenemo prvi pilot projekt i dokažemo da su ovakvi projekti korisni i u Hrvatskoj, a na naše zadovoljstvo to je bilo u Zagrebu.

 

Koliko danas brojite korisnika te bicikala u Hrvatskoj , a koliko u svijetu?

U svijetu Nextbike ima više od 2 milijuna korisnika, od čega u Hrvatskoj 22.000, u BiH 8.000, a u Sloveniji vjerujemo da će rezultati biti isto toliko dobri.

 

Možete li nam otkriti svoje planove za budućnost?

Može. Uskoro moram seliti iz stana pa ako imate nekoga tko iznajmljuje ili povoljno prodaje…
A vezano uz posao, cilj nam je integracija sa drugim pružateljima usluga javnog prijevoza putem jedinstvene mobilne platforme, uključivanje u komplementarne društveno odgovorne projekte i daljnje širenje mreže na cijelu regiju.

 

Opišite nam svoju suradnju sa Vollo servisom te što nudite tom suradnjom.

Započeli smo istina malo sramežljivo, ali planiramo unaprijediti i proširiti suradnju s Vollo servisom koja bi rezultirala benefitima za korisnike obje usluge. Slika u nastavku govori više od riječi.

Imate li konkurenciju i kako se nosite s njom?

 Imamo nekoliko konkurenata koji su se pojavili na tržištu otprilike u isto vrijeme ili nedugo nakon nas. Počeli su nas kopirati u nekim stvarima ili tražiti bolja rješenja što ja za nas kompliment. Lider smo na tržištu sustava javnih bicikala s brojnim referencama, a osim što branimo tu poziciju, ambicije su nam postati lider u održivoj mobilnosti u cijeloj regiji.

 

S kojim se problemima kao poduzetnik susrećete svakodnevno u svom radu?

Nema problema, samo prilike i prijetnje, na neke stvari smo već oguglali, s nekima se prvi put susrećemo, ali svaku večer kažem sam sebi da je sutra novi dan i kad prespavaš svaki problem čini se upola lakšim. Uostalom hodamo mali ispod zvijezda tako da nastojimo svoje probleme ne shvaćati previše ozbiljno i kad u tome uspijevamo osjećamo se najbolje.
Ključni problemi su nedostatak svijesti o potrebi za boljom suradnjom između javnog i realnog sektora, neučinkovit sustav javne nabave, premalo volje, želje i strasti kod mladih ljudi da mijenjaju svijet. A dobre strane su što se sve navedeno popravlja, što kroz posao susrećemo i neke ljude koji stvarno rade punim plućima ne samo za sebe, nego i za interes cijele zajednice što je i nama samima cilj.

 

Po Vama koji je najveći rizik poduzetništva u Hrvatskoj?

Problem naplate potraživanja, vrlo oscilirajuće i nepredvidivo tržište potražnje, agresivan porezni sustav koji ne vodi računa o tome da netko ne plati porez na vrijeme možda zato što ta ista država njemu duguje novce itd.
Jedan bitan problem je što je tržište malo i brzo dolazi do zasićenja u većini branši tako da sebe vidimo kao regionalne igrače.

 

Što bi preporučili mladima koja je po Vama najvažnija stvar kod pokretanja poduzetničkog pothvata?

Dobar poslovni plan koji će izrešetati i skeptični bankari i drugi financijski stručnjaci prije nego proizvod/usluga ugleda svjetlo dana, ljubav prema ideji koju želite realizirati, predanost, upornost, upornost, strast, strast i strast!

 

 

Intervju pripremila:

Dea Majetić
Marketing & PR

Leave a comment