Nakon Kaje, odlučili smo popričati s još jednim mladim i iznimno talentiranim pojedincem – Alenom Huskanovićem.  Alen je izvršni direktor digitalne agencije Async Labs, a u kratkom intervju podijelio je s nama svoja razmišljanja i stavove o najaktualnijim temama današnjice – kriptovalutama, blockchainu, Bitcoinu i naravno poduzetništvu.

 

Za početak nam recite nešto o sebi i poduzeću u kojem radite?

Radim u digitalnoj agenciji Async Labs. Bavimo se razvojem softvera, marketingom te u zadnje vrijeme sve više i blockchainom. S dolaskom blockchaina i kriptovaluta imamo sve više upita vezano za tehnologiju, a ne za samo ulaganje.

Rad poduzeća bazira se na dva proizvoda od kojih je jedan BeeRM, a drugi hrvatski Bitcoin portal. BeeRM je softverski proizvod namijenjen za pčelare koji putem mobilne i web aplikacije mogu upravljati informacijama u svom pčelinjaku. Uz to smo razvili i  MyBeeLine koji je jedan od top 3 svjetska portala o pčelarstvu preko kojeg između ostalog i privlačimo korisnike.

Naš drugi proizvod, hrvatski Bitcoin portal, najveći je kripto currency portal u Hrvatskoj, Srbiji te Bosni i Hercegovini. Pokrenuli smo ga početkom 2014.-e godine kada je vrijednost Bitcoina bila 100$. S obzirom na to da su se zahvaljujući rastu interesa korisnika i posjećenosti portala povećali i upiti vezani za razvoj raznih projekata, trenutno više od 50% osoblja poduzeća radi upravo na poslovnim projektima iz područja blockchaina.

Koja je Vaša ključna uloga u poduzeću?

Zaista mnogo toga. Od operativnih poslova najviše odrađujem dio vezan za prodaju i marketing, odnosno marketinške strategije na društvenim mrežama i PR kampanje. Što se tiče blockchaina, bavim se operativnim poslovima poput istraživanja tržišta o proizvodu i slično. No kao šećer na kraju, moja je odgovornost da brinem za ljude koji rade u kompaniji te da dovodim nove zanimljive projekte na kojima svi zajedno radimo.

Kakvi su Vaši planovi za budućnost? Na kojem proizvodu se namjeravate najviše bazirati?
Definitivno na blockchain! Naime, dok smo trenutno samo još jedna agencija u nizu koja se bavi razvojem softvera i marketingom, po pitanju blockchaina nam se nude mnogo veće prilike na tržištu s obzirom na to da se ovim područjem ne bavi mnogo agencija u cijeloj regiji.

 

 

Sudjelovali ste na našem projektu poduzetnik budućnosti na kojemu je bila riječ o kriptovalutama i Bitcoin-u. Što mislite o tome te kakva je situacija u vezi toga trenutno na tržištu?

Svima je jasno kako bismo sada bili milijarderi da smo uložili u Bitcoin prije 8 godina. Ipak, cjelokupna blockchain tehnologija se u pravilu još uvijek bazira na špekulacijama. Tehnologija se neprestano razvija i smatram da će kroz vrijeme iz ovog nastati određena vrsta financijskog tržišta. No, još uvijek je prerano pričati o tome jer cijene neprestano osciliraju i mnogo ljudi još uvijek ne zna ulagati u Bitcoin na pravi način. U Hrvatskoj smo svjedočili tome da su ljudi izgubili uložene novce te su se zbog toga morali okrenuti zaduživanju i kreditima. Zahvaljujući tome su sad mnogo oprezniji i cjelokupna navala se na neki način smirila. Ipak, radi se o fascinantnoj tehnologiji koja bi u budućnosti mogla biti zaslužna za razne zanimljive projekte s kojima bi se povjerenje korisnika prema platformama znatno povećalo.

Mislite li da treba poticati mlade ljude da se bave ulaganjem u kriptovalute?

Definitivno da. Najveći problem je u tome da su ljudi čuli kako se zahvaljujući Bitcoinu može ostvariti profit, no nisu dovoljno educirani ni kako ni na koji način. Svaka kriptovaluta predstavlja određenu tehnologiju i ako ljudi žele uložiti u to onda trebaju gledati koje poduzeće stoji iza toga kao i to koja tehnologija stoji iza toga. Također, na tržištu ima jako puno prevara gdje ljudi izmisle kriptovalutu koja ne služi apsolutno ničemu. Ljudi ulože veliku količinu novaca što naravno ne rezultira povratom. Zato smo prije pola godine pokrenuli radionice i predavanja baš na tu temu kako bi ljude educirali o kriptovalutama i investiranju u njih.

Kako mislite da se Vaše obrazovanje odrazilo na Vaš posao danas?

I dalje sam student Fakulteta organizacije i informatike Varaždin. Znanje koje sam stekao na fakultetu ne primjenjujem u trenutnom poslu. Ipak, na fakultetu sam upoznao ljude s kojima danas gradim firmu. Za vrijeme studija imali smo nešto poput vaše Ekonomske klinike gdje smo surađivali i tu se odmah vidjelo da je riječ o ljudima koji žele nešto više od samog studiranja. Velika većina te ekipe danas ima svoja poduzeća s kojima i mi surađujemo ili radimo zajedno u Asyncu.

Mislite li da bi trebalo ohrabrivati mlade ljude na poduzetničke pothvate?

Svakako. Osobno smatram da je poduzetništvo vrlo dinamičan posao u kojemu ti se na dnevnoj bazi događaju različite situacije s kojima se moraš suočiti. Međutim, u konačnici predstavlja posao koji nije samo dosadna rutina. Vrijeme tijekom studija ili nakon završetka fakulteta, dok ste još mladi i imate dovoljno vremena, po meni je pravo vrijeme za isprobati nove stvari i okušati se u poduzetništvu.

 

Leave a comment